Saturday 23 February 2013

AWAL MULA PERTAMA MULA...

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم

اللهُمَّ بارِك لَنا في رمضَان...

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Awal mula pertama mula, alhamdulillah, ini adalah permulaan bagiku menukilankan sebuah blog,,, Aku pOm tak tahu kenapa terdetik hati untuk men"create" blogku pada tarikh ini -1 Ramadhan 1432 bersamaan 1 Ogos 2011-. exceli dah lame nak buat blog, namun , maybe x bErkesempatAn kOt... tapi alhamdulillah petang awal ramadhan aku dapat gak wat 1 blog yg x setanding dgn blog2 yg power n jauh lebih advance dari aku....  maklUmla, eArlY bird ^_^.. maybe ade yang tertanya-tanya knapa nama blog aku "When Comes The Great Power". Aku dpt fikir nama blog aku pom ilham daripada citer Spider-Man, yang mana atuk hero citer tersebut pernah cakap kat hero tu.. "When comes The Great Power, Comes The Great RespOnsibility".....yes, ape yang si atuk hero tu cakap, tidak dapat dinafikan. Jika kita mempunyai keistimewaan tersendiri, ianya tidak diberi secara free  bahkan ade hikmah dan amanah tertentu. Kalu tersalah guna, buruklah padahnya. Maybe, itu citer orang barat, tapi, dari perspektif Islam, kata-katA tersebut cukup releven dan sesuai bagi orang yang ade kuasa, , , x kire lah pangkat ke, kuasa superhero ke, pape ke, tetap perlu menjalankan amanat mereka dengan baik, adil, saksama dan tidak menyalahgunakan kelebihan yang ada pada diri masing-masing. "Awal Mula Pertama Mula" kata ini aku petik dari pembuka kalam Angkatan Tentera Malaysia (kalau salah gtaw yer). aku suka sangat gunakan ayat ni bila aku berucap. maklumlah,, aku ni giler nak masuk tentera,, tapi fikiran ni x tahu nk pilih bidang mane,,,, aku ade terlalu bnyk peluang pendidikan n kerjaya sAmpaikan x tahu nak pilih yang mana satu..... papehal, aku serahkan pada yang Esa.
akhir kata, aku harap dengan wujudnya blog aku ni, dapat aku kongsikan sedikit sebanyak hal2 semasa dan bukan semasa. even from the general perspectives or religion (Islam) perspectives.. kpada yang dah expert dalam blogger, saya mohon tunjuk ajar daripada anda semua untuk mmberi pape suggestion (sebenarnye aku x tahu lagi ape fungsi blog) hehehehe.... take care all. :D

No comments:

Post a Comment